U općoj nestašici radne snage po cijelom svijetu, poslodavci traže različita rješenja kako nadoknaditi manjak ljudi, a da zadrže kvalitetu usluge ili proizvoda. Nestašica radne snage posebno je izražena u ugostiteljstvu bez obzira jesmo li u srcu turističke sezone ili van nje. S obzirom da smo u vremenu gdje smo jako naslonjeni na informatičku i tehničku pomoć bilo je za očekivati da će roboti i robotika pronaći svoje mjesto i u ugostiteljstvu.
U dalekoj Kini u jednom restoranu nastao je prvi „smart“ restoran koji se sastoji od automatizirane hladne sobe s robotiziranom rukom koja priprema hranu za isporuku i robota koji poslužuju hranu i pribor.
Svi se zapitamo koliko je „pametan“ taj „smart“ restoran? Kad uđete na mjesto događanja, vidljiva je automatizirana hladna soba na 0 do 4 celzijevih stupnjeva, gdje redovi robotskih ruku pripremaju i isporučuju sirovo meso i svježe povrće prema naredbama koje su gosti postavili preko iPad-a za svaki stol.
Unutar kuhinje razni monitori na zidovima prikazuju ključne podatke o restoranu, kao što je popis svakog jela u stvarnom vremenu, uključujući i koji će prehrambeni materijal uskoro isteći.
Tu su i humanoidni roboti. Njih šest luta po restoranu, isporučujući hranu, dok je jos četvero robota zaduženo za odonošenje korištenih pladnjeva. Samo roboti nisu dovoljni da se pobrinu za svih 93 stola u restoranu, koji se i dalje oslanjaju na konobare kako bi ispraznili stolove.
Roboti za dostavu su i atrakcija u restoranu, ali to automatski znači i da im gosti stoje na putu da se fotografiraju ili komuniciraju s njima. Roboti ih ljubazno, nekada i humorističan način zamole da se sklone s puta kako bi mogli raditi jer u slučaju nerada mogu dobiti otkaz. 🙂
Za sada je automatizacija usmjerena na smanjenje radnih mjesta osoblja koje radi u kuhinjama i povećanje efikasnosti, a osoblje servisne službe se neće smanjiti, koje i dalje dijeli vruće ručnike, vodi kupce kroz izbornik i narudžbe te pomaže pri ubacivanju hrane za isporuku.
Pri zadnjem boravku u Pekingu, posjetio sam „smart“ restoran, napravio sam narudžbu iPad-om, a roboti me nisu razočarali. Vrlo brzo je počelo pristizati više od 20 jela od govedine, svinjskih jela, tofua i sličnih delicija uz čekanje od samo 10 minuta.
Kod nekih skeptika, što sam i sam bio, pojavljuje se sumnja da će nas roboti u potpunosti zamijeniti no iz današnje perspektive i znanja proizlazi da se to nikada neće dogoditi na način da čovjek u potpunosti više neće biti potreban.
Inovaciju je prepoznala i tvrtka Utiliter koja je u poodmakloj fazi dogovora s proizvođačima robotiziranih ruku i humanoidnog robota kako bi postala generalni zastupnik za opremanje prvih „smart“ restorana diljem Europe.
Za više informacija o temi robotike u ugostiteljstvu pišite nam ili zovite, vrlo rado ćemo vam odgovoriti.